2. A nezabudla na svoje mamičky a keďže im nemohla spestriť nedeľné poobedie programom v škole, pripravili si aspoň takéto prekvapenia.
Novinky
Pre mamičky - 2.A
- 6
Výtvarná výchova žiakov 5.A a 5.B
Výtvarná výchova žiakov 5.A a 5.B sa niesla v duchu tvorenia. Ich úlohou bolo vytvoriť v programe mandalu, alebo vyfarbiť už hotové obrázky. Všetci sa snažili, a tak by bola veľká škoda nepochváliť sa nimi na stránke našej školy.
Pestovanie rastlín
Pozdravujú žiaci 3.ročníka. Aj počas karantény spoločne objavujeme a pozorujeme klíčenie a rast rastliniek. Spoznávame tak životný cyklus rastlín a zároveň sa učíme ako sa o ne s láskou starať.
1
Detail rastliny
Žiaci 8. ročníka vytvorili fotografie, ktorými potešili nielen seba, ale aj nás. Prajeme ešte veľa krásnych záberov.
Kolorovanie fotiek
Žiaci siedmeho ročníka mali tému fotografia, podnety fotografie. Úlohou bolo vytvoriť z čierno-bielej fotky farebnú, a to pomocou aplikácie kolorovanie fotiek. Žiaci sa snažili a vytvorili krásne fotografie, kde premenili fotky na farebné. Však posúďte sami.
Kresba voľná téma - 2.A
Žiaci 2.A prispejú svojimi krásnymi kresbami na voľnú tému, ktoré nakreslili počas domáceho vyučovania výtvarnej výchovy.
Deň matiek
Termíny a organizácia prijímania na stredné školy
Minister školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky podľa § 150 ods. 8 zákona a § 161k č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „školský zákon“) určuje termíny, organizáciu a hodnotenie prijímania na vzdelávanie v stredných školách takto:
Záväzné potvrdenie o nastúpení/nenastúpení na štúdium
- do 4.júna zákonný zástupca oznámi nástup , alebo nenástup na strednú školu. Zavazne_potvrdenie.pdf
Podrobné informácie na: www.minedu.sk
Práca ŠKOLSKÉHO KLUBU počas školského roka 2019/2020
Záleží Vám, aby Vaše dieťa využívalo svoj voľný čas po vyučovaní efektívne a najmä bezpečne?
Sme tu pre Vás !!!
V našom školskom klube detí, pod odborným dozorom relaxujú po vyučovaní, rozvíjajú si svoje záujmové zručnosti a talent. Máme k dispozícii školský dvor na aktívny pobyt vonku, multifunkčné ihrisko a športovú halu, ktoré nám umožňujú rozvíjať koordináciu pohybov, obratnosti a pozornosti.
V oddelení majú deti na oddych rôzne spoločenské a stolové hry, hračky, stavebnice - Lego, Seva, ktoré rozvíjajú ich zručnosti.
Prostredníctvom rôznych záujmových činností si rozvíjajú pracovné zručnosti.
Pripravujú sa aj na vyučovanie, rozvíjajú svoje čitateľské zručnosti a iné. Používame rôzne didaktické pomôcky, knižnicu, počítače, ktoré máme k dispozícii.
Obsah výchovy mimo vyučovania:
Odpočinkové činnosti – predstavujú dôležitú časť náplne voľného času. Mali by byť fyzicky a psychicky nenáročné a majú slúžiť na dosiahnutie regenerácie po dopoludňajšom vyučovaní.
Rekreačné a relaxačné činnosti ,vrátane TOV - slúžia na odstránenie únavy žiakov z vyučovania, na ich odreagovanie sa. Majú však už náročnejší charakter, lebo ide väčšinou o telovýchovné činnosti, turistiku, určité typy manuálnej činnosti. Pokiaľ to situácia dovoľuje, mali by sa vykonávať v prírode. Ich súčasťou sú tematické oblasti výchovy, ktorými uspokojujeme špecifické potreby dieťaťa, rozvíjame jeho záujmy.
Príprava na vyučovanie - pod týmto pojmom rozumieme okruh činností, pri ktorých sa ŠKD podieľa na napĺňaní úloh zadávaných školou. Aby sa táto príprava stala zaujímavou, je odlišná od vyučovania – okrem písania úloh, sa využívajú rôzne didaktické hry na upevnenie učiva.
Naše aktivity:
-
Púšťame sa do skrášľovania nášho areálu školy...
- Náš súkromný karneval - Výroba škrabošky, výzdoba oddelenia, príprava občerstvenia a nakoniec poriadna zábava... Aj takto trávime čas v školskom klube detí.
- Taktiež nezabúdame na naše drahé mamičky - výroba darčekov.
- Aktívne sme súťažili o výzdobu triedy a myslíme si, že sa nám vydarila. Zahrali sme si bowling s tučniakmi, využili eskimáka na fotenie a tešili sa na prichádzajúce sviatky.
A tešíme sa že pracujeme ako super partia...
-
Každý deň nám prináša mnoho zaujímavých možností, ako správne využívať svoj voľný čas. Práve preto, sa aj my v ŠKD snažíme o rôzne aktivity, pri ktorých si rozvíjame rozličné zručnosti.
Náš čas trávime rozmanito: niekedy tancujeme, inokedy kreslíme, pri športe súťažíme a zdolávame rôzne prekážky, ale aj maškrtíme, sledujeme hokej a poctivo fandíme! Užívame si na školskom dvore kopec zábavy a veľa sa smejeme. Aj takto sa dá tráviť čas, keď je mamka a ocko v práci...
19-
Prihlášky na stredné školy
Vážení rodičia!
Riaditeľstvo ZŠ s MŠ oznamuje rodičom žiakov 9. ročníka, že podpisovanie prihlášok na stredné školy sa uskutoční nasledovne:
- 5.5. 2020 (utorok) od 14:00 do 16:00 sa uskutoční podpisovanie prihlášok žiakov 9.A
triedy
- 7.5 2020 (štvrtok) od 14:00 do 16:00 sa uskutoční podpisovanie prihlášok žiakov 9.B triedy
Podpisovanie prihlášok sa uskutoční v priestoroch školy – prístavba hlavný vchod. Podpisovania sa zúčastnia iba rodičia. Dôležité je, aby každý rodič vedel o výbere strednej školy svojho dieťaťa. Prihlášky sú potvrdené detskou lekárkou v Mútnom, preto je potrebné doniesť 5 euro za potvrdenie. Keďže sa nachádzame v mimoriadnej situácii, pri podpisovaní budú dodržané prísne opatrenia:
- rodičia budú vstupovať do budovy po jednom,
- každý rodič bude mať rúško, vlastné pero a rukavice.
Práca druhákov počas karantény
Pozdravujú žiaci z 2.B. Okrem plnenia svojich povinností sa snažia aj tvoriť, tiež nechýba pohyb na čerstvom vzduchu formou rôznych aktivít.
Niektorí vysádzali s rodičmi stromčeky alebo zbierali drobný odpad a takto pomohli našej prírode. Snáď sa čoskoro všetci v zdraví opäť stretneme.
19
Znižovanie ekologickej stopy - 18.4.2020
Aktivity žiakov, rodičov, ktorísa zapojili do výzvy a svoj voľný čas počas karantény venovali očisteniu prírody od stôp ľahostajných ľudí. Ich pričinením má príroda opäť šancu ľahšie dýchať a ukázať sa nám v plnej kráse. 22. apríla si pripomenieme Deň Zeme. No, vy ste svojim konaním ukázali, že každý deň je šanca na znižovanie ekologickej stopy.
Takouto troškou sa naše deti v sobotu 18.4.2020 zapojili do projektu. Vyčistili prebúdzajúcu sa prírodu od produktov moderného sveta, najmä plastov a skla, ktoré tam zanechali občania v priekopách v okolí nášho domu a futbalového ihriska v Mútnom.
Deti boli veľmi "prekvapené" konaním ľahostajných ľudí, pre ktorých neexistujú smetné koše. Na úseku cca 1 km vyzbierali 2 veľké vrecia plastov a jedno 20 l vedro plné skla. No, zároveň sa potešili, že svojou prácou prinavrátili prírode jej krásu.
1
Práca prváčikov
Pre šíriaci sa koronavírus sú všetky školy zatvorené a žiaci sa učia doma. Kolážou fotiek od prváčikov Vám predstavujeme, čo všetko stihli urobiť za prvý mesiac - okrem čítania a písania aj kreslili, tvorili a športovali. Všetkým učiteľom, rodičom a žiakom prajeme veľa trpezlivosti a zdravia!
Vytvorené rúška
Ani počas Corona krízy naši žiaci vôbec nezaháľajú a zapájajú sa do učebného procesu, a to aj vrámci výtvarnej výchovy. Námetom bola maľba, prípadne kresba a tvorba už nám veľmi známeho priateľa a tým je rúško na tvár. Žiaci vytvorili rôzne druhy rúšok. Od papierových po látkové a niektoré aj vyzdobili kresbou a maľbou. Viac už ale prezradia obrázky. Všetkých pozdravujeme a do nasledujúcich vyučovacích hodín prajeme veľa síl, energie a tvorivosti.
Súťaž spoločnosti Ševt
Spoločnosť Ševt v tomto školskom roku vyhlásila súťaž o návrh obalu na žiacku knižku. Túto súťaž ešte v priebehu trvania rozšírila na návrh obalu zošita. Naši žiaci neváhali a vytvorili zaujímavé práce, ktoré sa zúčastnili školského kola. Súťaž prebiehala hlasovaním cez internetový odkaz a žiaci vyberali zo 6 výtvarných prác. Hlasovania s zúčastnilo 325 osôb, do hlasovania boli zapojení žiaci aj učitelia našej školy. Prvé tri víťazné práce boli odoslané vyhlasovateľovi súťaže Ševt.
Vyhodnotenie
1. miesto Boleková Soňa 9.B 165 hlasov
2. miesto Pjonteková Patrícia 9.A 68 hlasov
3. miesto Holubjaková Michaela 9.A 48 hlasov
4. miesto Skutková Patrícia 9.B 20 hlasov
5. miesto Tomašáková Mária 5.B 14 hlasov
6. miesto Kosmeľová Monika 9.A 10 hlasov
Blahoželáme a prajeme veľa úspechov...
Rozhodnutie riaditeľky ZŠ s MŠ Mútne o hodnotení žiakov v čase mimoriadnej situácie
Zápis do 1. ročníka ZŠ
Vážení rodičia!
Je nám veľmi ľúto, že v tejto situácii nemôžeme urobiť zápis do 1. ročníka klasickou formou, ale musíme postupovať podľa pokynov Ministerstva školstva SR, t.j. bez prítomnosti Vašich detí.
Zápis sa uskutoční v dňoch 15.4 - 24.4.2020 elektronickou formou nasledovným spôsobom.
V hlavnom menu na stránke Základnej školy Mútne https://zsmutne.edupage.org/ a Materskej školy Mútne https://msmutne.edupage.org/ nájdete elektronickú prihlášku na zápis do prvého ročníka, ktorú je potrebné vyplniť a následne vytlačiť. Ak niekto nemá možnosť vypísať elektronickú prihlášku, jej papierovú formu si musí vyzdvihnúť v dňoch 27.4 – 28.4. 2020 v čase 9:00 – 12:00 v priestoroch Základnej školy Mútne, kde ju vypíše a následne aj odovzdá.
Ak ste prihlášku vyplnili správne a odoslali, príde Vám o tom potvrdzovací e-mail.
V dňoch 27.4 – 28.4.2020 od 9:00 – 13:00 je nutné vytlačenú prihlášku (podpísanú obidvoma rodičmi), spolu s poplatkom na zápis 20 EUR, priniesť do Základnej školy v Mútnom. Prihlášky sa budú preberať za dodržania prísnych hygienických predpisov (rodič musí mať rúško, vlastné pero a dodržiavať odstup od ostatných rodičov).
Overenie údajov poskytnutých zákonnými zástupcami (rodný list, občiansky preukaz rodičov a preukaz poistenca) sa uskutoční do dvoch týždňov od skončenia mimoriadneho prerušenia školského vyučovania (preto tieto dokumenty nie je potrebné nosiť s prihláškou).
Riaditeľka školy rozhodne o prijatí dieťaťa do 30. júna 2020. V prípade, ak nemá riaditeľka školy k dispozícii všetky požadované dokumenty, rozhodne o prijatí dieťaťa najneskôr do šiestich týždňov od skončenia mimoriadneho prerušenia školského vyučovania.
V prípade, že zákonný zástupca uvažuje o odložení povinnej školskej dochádzky, je potrebné napísať žiadosť o odklade. Ak zákonný zástupca požiada o odklad začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky, súčasti žiadosti zákonného zástupcu, ktorými sú odporučenie všeobecného lekára pre deti a dorast a odporučenie príslušného zariadenia výchovného poradenstva a prevencie sa nebudú pri zápise vyžadovať, ale zákonný zástupca ich doručí dodatočne, najneskôr do štyroch týždňov od skončenia mimoriadneho prerušenia školského vyučovania.
Prajem Vám pevné zdravie a nádej, že čím skôr budú brány školy otvorené!
PaedDr. Jana Murínová
Platenie poplatkov za ŠKD a MŠ
Prosíme rodičov, ktorých deti navštevujú ŠKD a MŠ, aby od 1.4.2020 neuhrádzali poplatky. Tí, ktorí uhradili poplatky dopredu, budú im vrátené na účet.
PaedDr. Jana Murínová
Linky podpory VUDPaP
Linky podpory VÚDPaP – ako zvládať mimoriadny stav na Slovensku:
Pre rodičov, ich deti a pedagogických zamestnancov:
koronavirus@vudpap.sk (nonstop)
Pre rodičov, ktorí akútne potrebujú podporu psychológa: 02 4488 1649
(pracovné dni od 9:30 do 14:30)
Bezplatná zelená VÚDPaP linka: 0800 864 883
(pracovné dni od 9:00-18:00)
Pre odbornú verejnosť – zamestnancov i riaditeľov CPPPaP a ČSPP: 0910 186 627
(pracovné dni od 9:00 do 17:00)
Pomoc pri domácom vzdelávaní
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie pomáha pri domácom vzdelávaní
27.03.2020
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VÚDPaP), priamo riadená organizácia ministerstva školstva, je počas prerušenia vyučovania v školách nápomocný nielen učiteľom, školským špeciálnym pedagógom a sociálnym pedagógom, školským psychológom, asistentom učiteľa, ale aj rodičom a žiakom.
„Snažíme sa o to, aby bolo ministerstvo školstva orgánom, ktorý bude oporou pre školy, rodičov a žiakov a bude im nápomocný. Obzvlášť v tejto situácii je to dôležité. Som rád, že na rôznych frontoch vyvíjame úsilie, aby sme pomohli žiakom aj rodičom. Vieme, že pri žiakoch zo znevýhodneného prostredia školu úplne nahradiť nedokážeme. Ale verím, že aspoň takýmito opatreniami dokážeme čiastočne kompenzovať vzniknutú situáciu,“ hovorí minister školstva Branislav Gröhling.
Novú formu podpory ponúkol ústav ihneď po zatvorení škôl a zriadil krízové telefónne linky a mailovú komunikáciu pre rodičov, učiteľov, odborných zamestnancov. Prostredníctvom nich sa môžu pýtať, ako dieťaťu vysvetliť situáciu súvisiacu so šírením koronavírusu COVID-19, ale aj ako ho vzdelávať doma, ak ide o dieťa so zmyslovým, zdravotným alebo iným znevýhodnením alebo má špecifické vývinové poruchy učenia (dyslexia, dysgrafia a podobne).
Pre rodičov, ktorí akútne potrebujú podporu psychológa, je dostupná samostatná telefonická linka 02 4488 1649 (v pracovných dňoch od 9.30 h do 14.30 h) a taktiež nonstop podpora prostredníctvom e-mailu koronavirus@vudpap.sk. Bezplatná telefonická zelená linka 0800 864 833 (pracovné dni od 9.00 do 18.00) je k dispozícii nielen rodičom, ale aj tínedžerom v krízových situáciách, ktoré si vyžadujú radu sociálneho mediátora, prípadne psychologickú a špeciálnopedagogickú intervenciu.
„Na neočakávané situácie musíme byť pripravení. Všetci, ktorých sa to týka. Tentokrát sú to školy, rodiny, učitelia, deti, my všetci. Ak sme nemali čas pripraviť sa, musíme reagovať rýchlo, pružne, efektívne. Nemôžeme si dovoliť nechať ich v tom samých,“ hovorí riaditeľka VÚDPaP Janette Motlová.
Ďalšou oblasťou pomoci zo strany Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie sú usmernenia školským poradniam, ako robiť dištančnou formou priame klientské stretnutia alebo ako identifikovať rizikových klientov, ktorí potrebujú podporu na udržanie duševného zdravia.
Aktuálne VÚDPaP vydal sériu ďalších podporných materiálov. Spomenúť možno 11 dobrých rád pre rodičov ako sa učiť doma - medzi ne patrí napríklad prihliadanie na osobnostné vlastnosti dieťaťa, na počet a rôzny vek súrodencov či režim rodiny. Odporúčania pre učiteľov a rodičov prinášajú aj Zásady komunikácie učiteľ-rodič-žiak pri domácom vzdelávaní v mimoriadnej situácii. Pre žiakov 1. stupňa sa odporúčajú interaktívne a čo najnázornejšie formy zadávania úloh – krátka audio alebo video nahrávka od učiteľa, využívanie prierezových tém (napr. jedna téma: zvieratká v lese – využitie v matematike, slovenskom jazyku a prvouke).
Odporúčania sa zameriavajú aj na zmapovanie vývinu dieťaťa pred zápisom do základnej školy, keďže deti sa tento rok osobne nezúčastnia na zápise a rodičia tak nemusia vedieť, či sú ich deti školsky zrelé. Pre nich VÚDPaP sprístupnil aplikáciu www.welcome-idea.eu, kde si môžu online urobiť skríning dieťaťa a vytvoril taktiež špeciálnu mailovú schránku welcome@vudpap.sk, kde môžu dosiahnuté výsledky konzultovať priamo so psychologičkou. Následne dostanú rady, podnety a podporu, ako postupovať v najbližšom období.
Najväčšou výzvou pre VÚDPaP je práca s deťmi, ktoré sú v marginalizovaných rómskych komunitách a nemajú dostupnosť na internet, ani možnosť vytlačiť si pracovné listy. Preto pracovníci VÚDPaP aktuálne riešia, akým spôsobom naštartovať spoluprácu s terénnymi sociálnymi pracovníkmi a komunitnými centrami. V záujme riešenia tohto problému VÚDPaP poskytuje online podporu pre odborných zamestnancov. Taktiež bol spustený online webinár, ako komunikovať s rodičmi z marginalizovaných rómskych komunít, ako im vysvetliť situáciu, čo ich čaká počas obdobia, keď sú deti doma a prístup k vzdelávaniu je oslabený.
Počet používateľov webovej stránky VÚDPaP narástol za posledné tri dni z 595 (24. marca) na 1 725 (26. marca). Počet otvorení webstránok VÚDPaP bol najvyšší v stredu 25. marca a predstavoval 13 399 vzhliadnutí. Najčastejšie navštevovanou stránkou bolo Bezplatné sprístupnenie špeciálnych vzdelávacích hier pre deti so špeciálnymi vzdelávacími potrebami a/alebo mentálnym postihnutím (3 201 pozretí), ďalej Zoznam činností (1 994), ako aj Aplikácia pre rodičov a pedagógov (1 369) a stránka 11 dobrých rád pre rodičov, ktoré svoje deti musia v týchto náročných dňoch učiť doma (594).